<中国スマホ>「格安」武器にシェア拡大 先進国にも攻勢

2014年08月17日

<中国スマホ>「格安」武器にシェア拡大 先進国にも攻勢

<中国スマホ>「格安」武器にシェア拡大 先進国にも攻勢

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The offensive also share developed countries <China smartphone> in the "cheap" weapon 

In the smartphone market of Beijing, Ide Shinpei] world, the share of Chinese manufacturers are expanding. According to the research firm IDC, while Apple in second place and South Korea Samsung Electronics premier lost their market share, leading China "Lenovo April-June period this year," Huawei Technologies (Huawei) ", (Lenovo) two companies "has grown significantly. Sales began in Japan, it has been adopted cheap communication charges also "cheap smartphone", you are trying to increase the presence in developed markets. 

Samsung Electronics has announced a new model [focus on wearable terminal] 

The mobile phone dealer in Beijing city, smartphone Huawei, Lenovo has been sold 799 yuan (about 13,500 yen). In about 2800 yuan in the latest model, about half "iPhone (iPhone)" of Apple to more than 5000 yuan. It is the fastest growing in the design that young people received "small rice Technology (Hsiao Mi)" is also emerging manufacturers in China. 

According to IDC, smartphone shipments in the world of April-June period, was a record high in the quarter 300 million 1.3 million 23.1% year-on-year and (determined value). However, the share of Samsung 7 points, Apple 1.1 point decline. In contrast, Huawei increased 95% from the same period last year, Lenovo is about 40% shipments, market share (reported basis both) 2.6 points, respectively, was 0.7 percentage points higher. Seen and that it was adopted prior to the developed countries a cheap semiconductor parts of the Made in Taiwan, and with reduced price while maintaining the function, that it has a foothold in the Chinese market, which accounts for about 40% of world shipments have contributed. Growth in India and Southeast Asia, in the Middle East also increase, as a result of Internet sales terminal of about 23,000 yen about, Hsiao Mi which entered the Indian market in July, was sold out in 2.4 seconds 20 000 units. 

I aim also expand into developed countries. January, Lenovo announced the acquisition of American mobile giant Motorola Mobility. By using the company's brand, and cut into Western markets. In Japan, such as Bic Camera to deploy cheap smartphone is, adopting the China manufacturers. There is a possibility that the popularity of the cheap smartphone Achieving greater sales of Chinese manufacturers is extended in Japan. 

Once, were deprived of their profits and market in China bias of low-cost LCD TVs and personal computers electronics manufacturers in developed countries. Concern "smartphone business also could follow the same way low-price competition if the full-scale" and has begun to take on reality.
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<中国スマホ>「格安」武器にシェア拡大 先進国にも攻勢

【北京】世界のスマートフォン市場で、中国メーカーのシェアが拡大している。米調査会社IDCによると、今年4~6月期は、首位の韓国サムスン電子と2位の米アップルがシェアを落とした一方、中国の大手「華為技術(ファーウェイ)」、「聯想(レノボ)」の2社が大きく伸びた。日本で販売が始まった、通信料金の安い「格安スマホ」にも採用されており、先進国市場でも存在感を高めようとしている。

【ウエアラブル端末に注力】サムスン電子が新モデル発表

 北京市内の携帯電話販売店では、ファーウェイ、レノボのスマホが799元(約1万3500円)で売られている。最新機種でも2800元程度で、5000元以上するアップルの「iPhone(アイフォーン)」の半額ほど。中国の新興メーカー「小米科技(シャオミ)」も若者受けするデザインで急成長している。

 IDCによると、4~6月期の世界のスマホ出荷台数は、前年同期比23.1%増の3億130万台(確定値)と四半期では過去最高を記録した。だが、サムスンのシェアは7ポイント、アップルは1.1ポイント下落。これに対し、ファーウェイは出荷台数を前年同期より95%、レノボは約4割増やし、シェアはそれぞれ2.6ポイント、0.7ポイント上昇した(いずれも速報値ベース)。台湾製の安い半導体部品を先進国に先がけて採用し、機能を維持しつつ価格を抑えたことや、出荷台数で世界の約4割を占める中国市場に足場を持つことが寄与したとみられる。東南アジアやインド、中東での伸びも大きく、7月にインド市場に参入したシャオミは、約2万3000円程度の端末をインターネット販売したところ、2万台を2.4秒で売り切った。

 先進国への進出も目指す。レノボは1月、米携帯大手モトローラ・モビリティの買収を発表した。同社のブランドを利用し、欧米市場に切り込む。日本でも、格安スマホを展開するビックカメラなどが、中国メーカー製を採用。格安スマホの人気が高まれば、日本でも中国メーカー製の売り上げが伸びる可能性がある。

 先進国の電機メーカーはかつて、パソコンや液晶テレビで低価格の中国勢に市場と利益を奪われた。「スマホ事業も低価格競争が本格化すれば同じ道をたどりかねない」との懸念が現実味を帯び始めている。
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rikezyo00sumaho at 07:04|PermalinkComments(0)