ニュースアプリ利用者の約8割「Yahoo!ニュース」利用

2014年07月26日

ニュースアプリ利用者の約8割「Yahoo!ニュース」利用--キュレーションアプリに大差

ニュースアプリ利用者の約8割「Yahoo!ニュース」利用--キュレーションアプリに大差
/////
The great difference in curation app - about 80% of the news app users "Yahoo! News" use 



MMD Institute, published a survey on smartphone app / content of the first half of 2014. 

According to this, out of the 565 men and women over the age of 20 you have a smartphone, 350 people (61.9%) are using news apps, 78.3% are using "Yahoo! News" them. Then 16.3% is "LINE NEWS", 15.7% is "SmartNews", 11.1% is "Gunosy", 7.1% is "Antenna", "NewsPicks" became 4.9%. Sample size is small, but the difference was wide open and the other with Yahoo! News. It is said curated app with fast-growing, but the power of Yahoo! News seems still strong. 

 
Do you ever use the app news: Q? (N = 350 / single answer) 

Please tell me the news app you are using well: Q. (N = 350 / multiple answers) 
It should be noted that the event which was held on July 17 to 18 in Fukuoka in the "B Dash Camp 2014 Summer in Fukuoka", each representative Gunosy, SmartNews, Antenna, of NewsPicks is on stage, "winner of the smartphone news media, who do you think?" in the panel discussion entitled, talked about the future of news and market strategy of each. 

Suzuki Ken Mr. Smart News Chairman, because "political influence is there a media that tens of millions of people read" and a situation where one company to monopolize as Yahoo not healthy for web news area of current talk to, and commented more than one media that he should co-exist. 

Also, while to be able to segregation from such point to deliver articles about "summary" The LINE NEWS is delivering an article in the "LINE" app, Kimura Shinji Mr. Gunosy President and Representative Director, "(Japan) 5000 I was, "said quite painful When done in the highly active and, in million downloads.
/////
ニュースアプリ利用者の約8割「Yahoo!ニュース」利用--キュレーションアプリに大差



MMD研究所は、2014年上半期のスマートフォンアプリ/コンテンツに関する調査結果を発表した。

 これによると、スマートフォンを所有している20歳以上の男女565人のうち、350人(61.9%)がニュースアプリを利用しており、そのうち78.3%が「Yahoo!ニュース」を利用。次いで「LINE NEWS」が16.3%、「SmartNews」が15.7%、「Gunosy」が11.1%、「Antenna」が7.1%、「NewsPicks」が4.9%となった。サンプル数は少ないが、Yahoo!ニュースとそれ以外とで大きく差が開いた。キュレーションアプリは急成長していると言われているが、Yahoo!ニュースの力は依然として強いようだ。

 
Q:ニュースアプリを利用したことはありますか?(N=350/単数回答)

Q:あなたがよく利用しているニュースアプリを教えてください。(N=350/複数回答)
 なお、福岡で7月17~18日に開催されたイベント「B Dash Camp 2014 Summer in Fukuoka」では、Gunosy、SmartNews、Antenna、NewsPicksの各代表が登壇し、「スマホニュースメディアの勝者は誰か?」と題したパネルディスカッションで、それぞれの戦略やニュース市場の今後について語った。

 スマートニュース代表取締役会長の鈴木健氏は、現在のウェブニュース領域について「何千万人が読むメディアは政治的影響力がある」という理由から、ヤフーのように1社が独占する状況は健全ではないと話し、複数のメディアが併存すべきだとコメントした。

 またGunosy代表取締役社長の木村新司氏は、「LINE」アプリ内で記事を配信しているLINE NEWSは“要約”した記事を配信する点などから棲み分けはできるとしながらも、「(国内)5000万ダウンロードで、かつアクティブ率の高い中でやられると結構辛い」と語っていた。
/////


rikezyo00sumaho at 07:05|PermalinkComments(0)