アマゾンのスマホが買い物の常識を変える? (3D認識技術)App
2014年06月23日
アマゾンのスマホが買い物の常識を変える? (3D認識技術)App
アマゾンのスマホが買い物の常識を変える? (3D認識技術)App
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Amazon smartphone to change the common sense of the shopping?
June 18, we announced the company's first smartphone to "fire phone" (sales in Japan yet) the U.S. Amazon. It is said that while there is a voice to capture the smartphone market of existing not easy, also that there is an impact to change dramatically the world of shopping. Will there What features fire phone?
Features of fire phone maximum would be 3D recognition technology than anything else. From an image captured by the camera, fire phones have the ability to recognize that it is a product. For example, if you take a picture with a camera some magazines and books, it is possible to analyze that what the book it immediately, and to shop at Amazon immediately. Making it possible to recognize the item over 100 million already, and not only mono-character bar code or because the target of the image recognition, it is possible to also search items phone number or . In addition, it will be able to also be aware of the music suffering, analyzes of who called what the song, such as purchase and download directly.
These technologies become more widespread, there is a possibility that the concept of shopping for the user changes. In the past, act to go to the store to have the purpose of shopping, there of choosing products was required. This does not change in the net mail order basically. But online shopping is to analyze the behavior history of the user, and from so as to propose a recommended product, the situation has changed. Users do not have a purpose of shopping, I began to lead to purchase. You may spur at once to this trend fire phone.
All, will be subject to shopping thing the user touches the eye on a daily basis. The fire phone, so you can save in the cloud unlimited image the user has taken, Amazon side a thorough analysis of these images, you'll Tracking down features of the consumption behavior of the user. Become a state in the end, than even user himself that know a lot about the user, you should be coming to propose the perfect recommended product. In addition, it will ensure that information of these consumers, is shared with manufacturers such as, come enters also in the field of product development.
Price of fire phones $ 649 if there is no communication agreement. And it is in the case you want to buy a set with the communication line from the U.S. mobile phone giant AT & T, and from $ 199 in the two-year contract. It is cheap enough considering the function in which they are installed, but not a strategic price when compared to the Kindle e-book. If you are going to spread if, likely to be those with gradually would be high.
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アマゾンのスマホが買い物の常識を変える?
米アマゾンは6月18日、同社初のスマホ「ファイアフォン」を発表しました(日本での販売は未定)。既存のスマホ市場を攻略するのは容易ではないという声がある一方、ショッピングの世界を劇的に変えるインパクトがあるともいわれています。ファイアフォンはどのような特徴があるのでしょうか?
ファイアフォン最大の特徴は何といっても3D認識技術でしょう。ファイアフォンはカメラで撮影した画像から、それが商品であることを認識できる機能を持っています。たとえば、ある雑誌や書籍をカメラで撮影すると、たちどころにそれが何という書籍なのかを解析し、すぐにアマゾンで買い物をすることができます。すでに1億個以上のアイテムを認識することが可能となっていますが、モノだけではなく、バーコードや文字も画像認識の対象となるので、電話番号や商品番号からも検索することができます。また、かかっている音楽を認識して、誰の何という曲なのかを解析し、そのままダウンロード購入するといったこともできてしまいます。
こうした技術が普及してくると、利用者の買い物に対する概念が変わる可能性があります。従来は、買い物という目的を持って店に行き、そこで商品を選ぶという行為が必要でした。これは基本的にネット通販でも変わりません。しかしネット通販が利用者の行動履歴を解析し、オススメ商品を提案するようになってから、状況が変わってきました。利用者が買い物という目的を持っていなくても、購入に結びつくようになったのです。ファイアフォンはこの傾向に一気に拍車をかける可能性があります。
利用者が日常的に目に触れるものは皆、ショッピングの対象になります。ファイアフォンでは、利用者が撮影した画像は無制限にクラウドで保存できますので、アマゾン側はこうした画像を徹底的に分析し、利用者の消費行動の特徴を調べ上げるでしょう。最終的には、利用者本人もよりも利用者のことをよく分かっているという状態になり、完璧なオススメ商品を提案してくるようになるはずです。さらには、こうした消費者の情報が、メーカーなどと共有され、商品開発の分野にも入り込んでくることになるでしょう。
ファイアフォンの価格は通信契約なしの場合649ドル。米携帯電話大手AT&Tから通信回線とセットで購入する場合には、2年契約で199ドルからとなっています。搭載している機能を考えると十分に安いですが、電子書籍のキンドルと比べると戦略的な価格設定とはいえません。もし普及するのであれば、じわじわとしたものになる可能性が高いでしょう。
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rikezyo00sumaho at 07:03|Permalink│Comments(0)