YouTubeで購買促進!? テレビより影響力が大きいYouTube【海外調査】

2014年06月09日

YouTubeで購買促進!? テレビより影響力が大きいYouTube【海外調査】

YouTubeで購買促進!? テレビより影響力が大きいYouTube【海外調査】

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Promote purchasing at YouTube!? YouTube influence is greater than the [TV] Overseas Research


", Q1 2014 YouTube Insights" report in May 2014, summarizes the current status of the YouTube site that has been opened to the public and various statistical information, and knowledge from the vast amount of data the U.S. Google is held by "think with Google" is published directly below.

From within the report, we will introduce you to focus on "consumer purchasing behavior" this time.

Rate to reach young people, more than the major U.S. media
Reach rate to the 18-34 year-old YouTube, became 48% that exceeded (TBS, FX, CW) and cable network that is known to be a major media in the United States, to reach the majority.

One

What supports its high reach rate, is overwhelming support from young people.

The results of a survey on "video viewing experience like platform" for the 18-34 years of age as well, it is possible to suppress Hulu, and Facebook, and now the results YouTube that first place. You can see that YouTube is selected from the group consisting of a number of video platform, it has been utilized.

Two

Above the TV, influence on purchasing
In in terms of purchasing promotion, performance of YouTube but what.

Was subjected to investigation "and YouTube TV, which one affected the purchasing" and when those who purchased "beauty products", "smartphone" and "car", you have purchased the product, YouTube is a TV with all products It was a result of more than.

Three

Product information of interest collected on YouTube
Further, when asked "for products that interested, site to be used when you want to collect more information," and also in this result, it is possible to suppress and Tumblr that has penetrated in the U.S. and Facebook, YouTube became the No. 1 .

Four

Also have been chosen not only content, and it was with a similar result for video ads that there flowing.

The results of the questionnaire, "When I see one video ad services / products if, video ads which sites? Do you good" and, YouTube was chosen to acquire a difference nearly four times and other sites.

Five

So far, is YouTube's attention had gathered in large number of number of users and the height of the reach rate, but that it is a tool that gives a large influence on the buying behavior of the user in addition have been revealed, to the marketing spur is likely to take even more to take advantage of YouTube.
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YouTubeで購買促進!? テレビより影響力が大きいYouTube【海外調査】


米Googleが保有する膨大なデータから各種統計情報や、ナレッジなどを公開しているサイト「think with Google」で2014年5月、YouTubeの現状をまとめたレポート「YouTube Insights, Q1 2014」が公開されました。

今回はそのレポートの中から、「消費者の購買行動」に注目してご紹介します。

若者へのリーチ率が、米国主要メディアを超える
YouTubeの18~34歳へのリーチ率は、米国内で主要メディアとして認識されているケーブルネットワーク(TBS、FX、CW)などを上回り、過半数に到達する48%となりました。

1

その高いリーチ率を支えているのが、若者からの絶大な支持です。

同じく18~34歳を対象に「好きな動画視聴プラットフォーム」を調査した結果、Hulu、Facebookを抑え、YouTubeが1位という結果になりました。多くの動画プラットフォームの中からYouTubeが選ばれ、利用されていることがわかります。

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テレビを上回る、購買への影響力
では購買促進という点において、YouTubeのパフォーマンスはどうでしょうか。

「美容品」「スマートフォン」「自動車」を購入した人に、その商品を購入した際「テレビとYouTube、どちらが購買に影響を与えたか」という調査を行ったところ、全ての商品でYouTubeがテレビを上回る結果となりました。

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興味のある商品情報はYouTubeで収集
また「興味を持った商品について、更に情報を収集したい時に利用するサイト」を尋ねたところ、この結果においても、Facebookや米国で浸透しているTumblrなどを抑えて、YouTubeが1番となりました。

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また選ばれているのはコンテンツのみならず、そこで流れる動画広告についても同様の結果となりました。

「もしサービス/商品の動画広告をひとつ見るとしたら、どのサイトの動画広告が良いですか?」というアンケートの結果、他サイトと4倍近い差をつけてYouTubeが選ばれました。

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これまで、リーチ率の高さやユーザー数の多さに注目が集まっていたYouTubeですが、加えてユーザーの購買行動に大きな影響力を与えるツールであることが明らかになったことで、マーケティングへのYouTube活用に一層拍車がかかりそうです。
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rikezyo00sumaho at 07:16|PermalinkComments(0)