世界アプリに向けてメモ(「家電」「漫画」「ロボット」)

2014年06月03日

世界アプリに向けてメモ(「家電」「漫画」「ロボット」)

世界アプリに向けてメモ(「家電」「漫画」「ロボット」)

To the world application note ("consumer electronics", "cartoon", "robot")

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" Consumer electronics ", " cartoon " as the top three is better in Japan "robot" - Dentsu

The 2nd the 6th , to overseas goods and services that leverage the strengths of Japanese culture and in the " Cool Japan " related business , Dentsu has announced the results was carried out in 18 countries and regions of the "Japan Brand Survey 2014 " .

Countries and regions that made the survey this time , China , Hong Kong , South Korea , Taiwan , India , Singapore , Thailand , Indonesia , Malaysia , Vietnam , the Philippines , the United States , Brazil , the United Kingdom , France , Germany , Italy , Russia .

Data obtained in the survey was summarized in the cut end of the four degree of favor to Japan , the degree of interest to the things of Japan , interest - degree intention , that will visit Japan / intention degree , to the Japanese food .

When asked the "Do you like that in Japan" , Vietnam , then score 's was the highest result in the Malaysia and Thailand , ASEAN countries accounted for the upper .

People highly favor degree answered " love " that of Japan , it was found that in comparison with the whole , interests ( fashion , characters , and movies ) to the content and subculture of modern high .

South Korea , the United States, the United Kingdom , Germany , Russia favor the degree as a whole was not high , the tendency is strong to those who answered " love " that of Japan and Korea "music" , in the UK and " anime and manga in Germany and the United States " , " fashion " , interest , interest in Japan's " movie " is was relatively high in Russia .

When asked what you think in the things of Japan to be " excellent " , the top three was "AV consumer electronics in Japan" " anime and manga of Japan " and " Robotics in Japan" . This varies by region , food, anime , manga and Japanese hot spring trip , became the " Japanese garden " in the Western countries technology of Japan and East Asia in the ASEAN countries .


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日本の優れているものトップ3は「家電」「漫画」「ロボット」 - 電通

電通は6日2日、日本の文化や強みを生かした商品やサービスを海外展開する「クールジャパン」関連事業において、18ヵ国・地域で実施した「ジャパンブランド調査2014」の結果を発表した。

今回調査を行った国・地域は、中国、香港、韓国、台湾、インド、シンガポール、タイ、インドネシア、マレーシア、ベトナム、フィリピン、アメリカ、ブラジル、イギリス、フランス、ドイツ、イタリア、ロシア。

同調査で得られたデータは、日本への好意度、日本の物事への関心度、日本食への関心・意向度、訪日予定/意向度、という4つの切り口でまとめられた。

「日本のことを好きかどうか」を質問したところ、最もスコアが高かったのはベトナム、次いでマレーシアとタイという結果となり、上位はASEAN諸国が占めた。

日本のことが「とても好き」と回答した好意度の高い人は、全体に比べ、現代のサブカルチャーやコンテンツ(ファッション、キャラクター、映画など)への興味・関心が高いことがわかった。

全体としての好意度が高くなかった韓国、アメリカ、イギリス、ドイツ、ロシアで、日本のことが「とても好き」と回答した人にその傾向が強く、韓国では「音楽」、イギリスでは「アニメ・漫画」、アメリカとドイツでは「ファッション」、ロシアでは「映画」に関する日本への興味・関心が相対的に高かった。

日本の物事の中で「優れている」と思うものを聞いたところ、上位3つは「日本のAV家電」「日本のアニメ・漫画」「日本のロボット工学」となった。これは地域によって異なり、ASEAN諸国では日本の技術、東アジアでは日本の食・アニメ・漫画・温泉旅行、欧米各国では「日本庭園」となった。
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rikezyo00sumaho at 07:12|PermalinkComments(0)