WEB マーケティング メモ( ネット企業 SEO依存のリスク )

2014年05月27日

WEB マーケティング メモ( ネット企業 SEO依存のリスク )

WEB マーケティング メモ( ネット企業 SEO依存のリスク )

WEB marketing memo (risk of Internet companies SEO dependent)
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Risk of Internet companies SEO dependent

Attention again in Ribusensu closing , the author rank ?

Income job site management company , which is known by (now the First Section of the Tokyo Stock Exchange ) was of " Ribusensu " has been worse shares are listed on the Mothers youngest . It is said that in the background , there is a rule change in the search engine such as Google. That the management of Internet companies is , relies heavily on search engine again is now highlighted .

1 to fiscal year ended March 31 , 2014 Ribusensu gave a little shock to the market . Sales were 900 million ¥ 87,000,000 15.3 % year-on-year , while operating income decreased 67.2% thing , the stock was sold to the stop -discount time. In order to maintain sales , you have increased the advertising expense is why major decline , but why about whether there was a need to increase the advertising expenses the company , rumors various flow around the net have . Many people have to point out , it is a failure of the company's SEO (Search engine optimization ) measures .

Internet companies will not be able to collect the customer effectively on the net site of the company is not displayed on the top of the search engine . Do you appear at the top how to be in Google, detailed mechanism is not based on clear, these companies maintain the various devices in order to display at the top of your site . This is called ( search engine optimization ) SEO and these are generically .

For now , Google will think about the number of links how link that what is stretched from the other site, a comprehensive evaluation and contents of content and access status , and determines the ranking of search ( the system automatically performs all these tasks ) that will crack . In the case where there is an unnatural act just like increasing the link intentionally , we are measures such as lowering the ranking . It is not believed Ribusensu when it did not become the target .

With the aim of a new mechanism to improve the ranking method of current that depends largely on the number of links in Google, the search results are determined in a more natural form . It is a concept called " author rank" recently , it has become a hot topic in the flow .

The author rank , it is as its name suggests , ranking the writer of the text , and try to view the content at the top of a person is determined to be high is more specialized . I'm rating system with a focus on the current link will not change immediately , but when you increase the weight of this new algorithm gradually .

It is unknown at the moment so as to how to rank writers , but can be thought of as using a natural language analysis technology perhaps . It seems that can be ranked immediately for writer prominent profile is clear, and profile name does not mean that is known to many of the people who write text on the net . Using the technology of natural language analysis , it is possible that there is a professional knowledge of how much the person who wrote the text , to evaluate about what are doing the assembly of the sentence logical . It is thought that a combination of these techniques , and that will determine the rank of the writer .

Search ranking of now will not change immediately, but after a few years , the search results when you turn on the keyword , might have been quite different on a dive and now .
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ネット企業 SEO依存のリスク

リブセンス決算で改めて注目、オーサーランクとは?

史上最年少でマザーズに株式を上場(現在は東証1部)したことで知られる求人情報サイト運営会社「リブセンス」の収益が悪化しています。その背景には、Googleなど検索エンジンのルール変更があるといわれています。あらためてネット企業の経営が、検索エンジンに大きく依存していることが浮き彫りになりました。

 リブセンスの2014年1~3月期決算は市場にちょっとしたショックを与えました。売上高は前年同期比15.3%増の9億8700万円でしたが、営業利益は67.2%もの減少となり、株価は一時ストップ安まで売られました。売上高を維持するために、広告宣伝費を増やしたことが減益の主な理由なのですが、同社がなぜ広告宣伝費を増やす必要があったのかについては、ネットを中心に様々な噂が流れています。多くの人が指摘するのが、同社のSEO(検索エンジン最適化)対策の失敗です。

 ネット企業は、自社のサイトが検索エンジンの上位に表示されないとネット上で効果的に顧客を集めることができません。Googleではどのようにすれば上位に表示されるのか、くわしい仕組みは明らかにしていないのですが、各社は自社サイトを上位に表示させるために様々な工夫をしています。これらを総称してSEO(検索エンジン最適化)と呼びます。

 Googleは今のところ、他サイトからどの程度リンクが張られているのかというリンクの数を中心に、アクセス状況やコンテンツの中身などを総合的に評価し、検索の順位を決定していると思われます(これらの作業はシステムがすべて自動的に行います)。ただ意図的にリンクを増やすといった不自然な行為があった場合には、順位を下げるなどの措置を行っています。リブセンスもこの対象になったのではないかと考えられているわけです。

 Googleではリンク数に大きく依存した現在のランキング方式を改良し、より自然な形で検索結果が決まる新しい仕組みを目指しています。その流れの中で最近、話題になっているのが「オーサーランク」と呼ばれる概念です。

 オーサーランクとは、その名の通り、文章の書き手をランク付けし、より専門性が高いと判定された人のコンテンツを上位に表示しようというものです。現在のリンクを中心にした評価体系がすぐに変わるわけではありませんが、徐々にこうした新しいアルゴリズムのウェイトを高くするとしています。

どのようにして書き手をランク付けするのかについては今のところ不明ですが、おそらく自然言語解析技術を用いるものと考えられます。プロフィールが明確で著名な書き手についてはすぐにランク付けが可能と思われますが、ネットで文章を書く人の多くは名前やプロフィールが知られているわけではありません。自然言語解析の技術を使えば、文章を書いた人にどの程度の専門的知識があり、論理的な文章の組み立てを行っているのかについて評価することが可能です。こうした技術を組み合わせることで、書き手のランクを決定していくものと思われます。 

 すぐに今の検索順位が変わるわけではありませんが、数年後には、キーワードを入れた時の検索結果は、今とはだいぶ違ったものになっているかもしれません。
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rikezyo00sumaho at 07:54|PermalinkComments(0)