Signs of decline in popular iPad

2014年05月03日

The shift to smartphones and smarter than tablet(signs of decline in popular iPad)

The shift to smartphones and smarter than tablet(signs of decline in popular iPad)
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The shift to smartphones and smarter than tablet - signs of decline in popular iPad


Tablet devices of Apple " iPad ( iPad ) " and became one of the consumer electronics products that are the most successful (Bloomberg) - May 2 .
Since its launch in 2010 , Apple sells iPad more than 210 million units . It's the sales pace of about 2 times the four years after the release " iPhone ( iPhone ) " smartphone . Consumer electronics industry has been working to fill-in-the-blank of decreased sales of notebook PC desktop personal computer (PC) and in such popular tablet , but this market is slowing rapidly . 5th issue May Bloomberg Business Week magazine is reporting .
Apple announced iPad sales from January to March period has decreased about 17 percent compared to the same period last year . Microsoft description after the year-end shopping season , revenue from tablet devices " surface " has decreased by about 40% . Amazon dot com does not show a breakdown of sales , but according to the research firm Gartner , the market share of tablet devices " Kindle " is not increasing.
According to the research firm Strategy Analytics , tablet sales in the world increased 19 percent in the January-March quarter to tailwind low price model demand in emerging countries , but the same in '11 and '12 and 83% increase in the same period last year it's growth insignificant compared to the expansion of more than twice the time .
Founder Horace Dide~yu Mr. research and consulting firm Ashimuko pointed out that the early success of the tablet and led to unrealistic expectations in the long term . There were no such sales slow penetration into the market until it reaches half the popular consumer electronics products in the past , such as microwave oven and color TV , but the tablet terminal at the stage of penetration rate in the U.S. market is only about 40% sales have slowed down , talk it's unexpected development .
Dide~yu He points out that said that there is a possibility that there will be close to the game machine , tablet there in the market a large and important one , but the " universality similar not " and the smartphone . Low price tablet is sold in about $ 50 in Asia , business apps and software that can be used is not aligned as much as the iPad . According to Mr. Dide~yu , Using Tablet typical user of Asia that I watch TV shows and movies , and music .
Analyst of venture capital (VC) company Andreessen Horowitz , Benedict Evans said , expect reason to pay hundreds of dollars to tablet devices in response to the function expansion and large screen of the smartphone is reduced. Consumers are happy to be used smartphone of Samsung Electronics and iPhone the " Galaxy " games and web browsing , checking e-mail , and television viewing , this trend is possible to continue in the screen is the size of sex is high .
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アイパッド人気に陰り-タブレットより賢いスマホにシフト


5月2日(ブルームバーグ):米アップル の「iPad(アイパッド)」などタブレット端末は最も成功した家電製品の1つになった。
2010年の発売以来、アップルは2億1000万台を超えるアイパッドを販売。スマートフォン「iPhone(アイフォーン)」の発売後4年間の約2倍のペースの売れ行きだ。こうしたタブレット人気で家電業界はデスクトップ型パソコン(PC)やノート型PCの販売減の穴埋めを図ってきたが、この市場は急速に減速しつつある。ブルームバーグ・ビジネスウィーク誌5月5日号が報じている。
アップルは1-3月期のアイパッド販売が前年同期比で約17%減少したと発表。マイクロソフトはタブレット端末「サーフェス」からの収入が年末商戦の後、約40%減少したと説明。アマゾン・ドット・コムは売り上げの内訳を示していないが、調査会社ガートナーによれば、タブレット端末「キンドル」の市場シェアは高まっていないという。
調査会社ストラテジー・アナリティクスによると、世界のタブレット販売は新興国での低価格モデル需要を追い風に1-3月期に19%増加したが、前年同期の83%増や12年と11年の同じ時期の2倍以上の拡大に比べれば微々たる伸びだ。
調査・コンサルティング会社アシムコの創立者ホレス・ディデュ氏は、タブレットの早期の成功は長期的に非現実的な期待を招いたと指摘。カラーテレビや電子レンジといったかつての人気家電製品では市場への浸透が半分に達するまではこうした販売鈍化は見られなかったが、タブレット端末は米国市場での浸透率が4割程度にすぎない段階で販売が鈍化しており、意外な展開だと話す。
ディデュ氏はタブレットがいずれはゲーム機に近い存在になる可能性があると述べ、大きく重要な市場ではあるが、スマホと「同じような普遍性はない」と指摘する。アジアでは低価格タブレットは50ドル程度で販売されているが、利用できるアプリやビジネスソフトはアイパッドほどにはそろっていない。ディデュ氏によると、アジアの典型的なタブレットユーザーの使い方はテレビ番組や映画、音楽の視聴だという。
ベンチャーキャピタル(VC)会社アンドリーセン・ホロウィッツのアナリスト、ベネディクト・エバンス氏は、スマートフォンの画面大型化と機能拡充を受けてタブレット端末に数百ドルを払う理由は減ると予想する。消費者はウェブサイトの閲覧やゲーム、電子メールのチェック、テレビ視聴などにアイフォーンやサムスン電子のスマホ「ギャラクシー」を使うことに満足しており、こうした傾向は画面が大型化する中で続く可能性が高いという。
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rikezyo00sumaho at 07:24|PermalinkComments(0)